sleva first minute 30%

Transsibiřská magistrála (Komfort)

Transsibiřská magistrála je jednou z největších staveb moderní doby. Spojuje Moskvu s Tichým oceánem a Pekingem. Je fenoménem jižní Sibiře, která by bez ní prakticky nemohla fungovat. Absolvujeme trasu přes tři země, které spojuje tato železnice, dlouhá přes 10 500 km. Vydejte se na dovolenou vlakem z Moskvy až do Pekingu a poznejte přírodní skvosty Sibiře a její největší perlu  - Bajkalské jezero. 

  • nejslavnější železniční cesta na světě, dlouhá víc než 10 500 km
  • z Evropy až do Pekingu vlakem
  • Moskva, Ural, Bajkalské jezero, Irkutsk, Ulánbátar
  • koňské maso, pirohy, kaviár, jeseter, omul a kumys
Čti více

Tel.: 224 250 138, 608 482 877   |   Email: cksen@cksen.cz

Termíny a cenyProgram a mapaFotogalerieReference klientůZážitky ze zájezduTOP místa zájezdu

Cena zahrnuje:

mezinárodní letenku, letištní poplatky, 5 x ubytování v 3* hotelu ve dvoulůžkových pokojích se snídaní, plnou Mongolskou penzi v národním parku Terelj, 1 x nocleh v typické mongolské jurtě, 7 x nocleh ve vlaku, lístky na vlak druhé třídy, všechny transfery, výlet na Bajkalské jezero, výlet do národního parku Terelj, půldenní prohlídku Moskvy, celodenní prohlídku Pekingu, SEN průvodce, pojištění proti insolventnosti.

Cena nezahrnuje:

stravu kromě uvedené, víza 9 160 Kč, vstupné do památek v Číně a v Moskvě

Ubytování:

Listvyanka: Krestovaja Pad

Irkutsk: Angara * hotel se používá pouze v případě, že vlak do Ulanbaataru jede z Irkutsku v ranních hodinách

Ulanbaatar: Nuuman

Peking: Traveller´ s Inn

Toto jsou naše preferované hotely. Hotely na konkrétních termínech jsou někdy i jiné. Závisí to na dostupnosti, obsazenosti a na včasném přihlášení.

Poznámka:

Termín zájezdu se může posunout o 1 – 2 dny v závislosti na aktuálním harmonogramu vlaků.

Doplňkové služby - SEN premium

1. den:

Ranní odlet do Moskvy, půldenní prohlídka města a večer odjezd na epickou cestu do Číny. MOSKVA: největší město Evropy, sídlo patriarchy a výherce soutěže o nejdražší město světa posledních let. Proč se Rudé náměstí jmenuje Červené? Barevné cibulové věžičky chrámu Vasila Blaženého jsou symbolem ruské architektury. Vystojíme si frontu na Lenina v Leninově mauzoleu ještě předtím, než ho pohřbí. V Gumu nakoupíme vodku, sedneme do vlaku a čeká nás legenda – Transsibiřská magistrála.

2. den:

Vlakem překročíme pohoří Ural. Ve vlaku oprášíme ruštinu, vypijeme vodku a budeme se kochat nádhernou scenérií kolem nás. Kolem půlnoci překročíme pomyslnou hranici mezi Evropou a Asií na řece Iset a pokračujeme kolem Jekaterinburgu (místa popravy Romanovců ale i Borisova rodiště) dále na východ.

3. den:

Sibiř. Lesy, lesy, lesy. Vlak přejíždí přes řeky Irtyš, Ob, prochází městy Omsk, Novosibirsk a před námi je třetí noc.

4. den:

Stále les? Ano. Trať se pomaličku zvedá, je vidět přes tajgu, vlaky naložené dřevem jsou stále častější a náš cíl Irkutsk je stále blíž. Překročíme Jenisej, mineme Krasnojarsk.

5. den:

Příjezd do Irkutska a transfer do vesničky LISTVYANKA cca 70 kilometrů od Irkutsku. V Irkutsku ochutnáme pirožky, na centrálním tržišti necháme oči na vědrech tvarohu, masa a ryb, uvidíme i památník padlým vojákům a pak už jezero Bajkal. BAJKALSKÉ JEZERO: je jen pár přírodních skvostů, které se mu vyrovnají. Nejhlubší sladkovodní jezero na světě a zdroj 20 procent veškeré sladké vody na naší planetě. Perla Sibiře, domov sladkovodního tuleně a více než 50 druhů ryb, z nichž některé ochutnáme k večeři. Klasická dřevěná architektura a volný program u Bajkalu. K večeři si dejte uzené omuly, kaviár a ruské pivo.

6. den:

Rozloučíme se s Bajkalem, transfer zpět do Irkutska se zastávkou ve skanzenu Taltsy. Nakoupíme zásoby jídla a zpět do vlaku. Překročíme rusko-mongolskou hranici a jsme v zemi Čingischána, stepí, zápasníků, jurt a kumysu. Země se postupně mění z bažinaté na suchou step.

7. den:

Vlak poctivě ukrajuje kilometry, zdržíme se pouze na rusko-mongolských hranicích a jedeme dále směr Ulánbátar.

8. den:

Ranní příjezd do ULÁNBÁTARU: hlavního města Mongolska, prohlídka města, volný program, suvenýry a unikátní atmosféra hlavního města nomádů. Navštívíme klášter Ganden se stovkami holubů a krvácejícím sloupem, u sochy buddhy si přiblížíme tuto víru. V muzeu si prohlédneme paleontologické nálezy z oblasti Mongolska. Na oběd můžete vyzkoušet mongolský gril: koňské i skopové maso sekané šavlemi. Odpoledne parlament a socha Sukhbaatara a česká hospoda.

9. den:

Přes step se necháme odvézt do národního parku TERELJ, kde noc strávíme v typické mongolské jurtě v širé stepi! Výhledy do nekonečna jako z filmu Pán prstenů až ke klášteru Aryalpa. Návštěva nomádů, kde ochutnáme konečně pořádné mléčné výrobky! Kumys! Odpoledne si zajezdíme na malých mongolských konících a večer si zahrajeme hru v kostky, pobavíme se u mongolské hudby až padne tma, která je zde černočerná a sotva trefíme do naší jurty.

10. den:

Trošku se rozhýbeme a vylezeme na želví skálu s úžasnou vyhlídkou, pěšky se dostaneme do chrámu Aryalpa, kde si vyslechneme legendu o všech proměnách boha a o konci světa. Odpoledne se vrátíme z přírody zpět do Ulánbátaru.

11. den:

Sedáme do vlaku a pokračujeme směr Peking. Na hranicích proběhne výměna podvozku na normální rozchod a rozpoutá se fotografické šílenství.

12. den:

Přesně ve 14:04 přijíždíme do Pekingu a naše cesta přes Rusko, Mongolsko a Čínu končí. Večerní prohlídka Pekingu, náměstí Tian An Men a nákupní ulice Wangfujing.

13. den:

Objednaným autobusem vyrazíme na sever k VELKÉ ČÍNSKÉ ZDI, která je, jak rádi tvrdí Číňané, jedinou stavbou viditelnou z Měsíce. Je to pravda? Vysvětlíme si. Procházka po zdi. ZAKÁZANÉ MĚSTO bude bonbónkem na závěr. Toto sídlo dynastií Ming a Čching má prý 9999 místností a je nejrozsáhlejším palácovým komplexem na světě. Nejkrásnější ukázka čínské architektury, inspirovaná taoistickým a moderním Feng Šuej.

14. den:

Transfer na letiště a odlet domů.

Transsibiřská magistrála
<
>

Transsibiřská magistrála - CK SEN má vše perfektně zorganizováno

S vaší CK jsem se zúčastnil poznávacího zájezdu Transsibiřská magistrála. Jel jsem na tuto cestu s obavami, co mě při této náročné cestě čeká. Po příletu do Moskvy jsem byl mile překvapen přístupem Vašeho průvodce pana Martina Navrátila i z rusky mluvící průvodkyní, která nás provázela prohlídkou Moskvy. Moskva mě uchvátila, a nejen to, ale také cesta lůžkovým vlakem pohodlným a čistým až do Irkutska. Uchvátilo mě Bajkalské jezero svou velikostí a čistotou. Byl jsem příjemně překvapen Mongolskem a samozřejmě čínskými kulturními památkami. Doporučuji těm, kteří nejsou rozhodnuti na tuto velkou cestu, že CK SEN má vše perfektně zorganizováno včetně fundovaného průvodce, kterému touto cestou děkuji za příjemný pobyt. S úctou Petr Kerndl

Čti více

Transsibiřská magistrála - nezapomenutelné zážitky a vzpomínky

Vlaku, břízám, vodce a Čingischánovi zdar! ... aneb jak bylo se S. N. E. M. na Transsibiřské magistrále.
Transsibiřskou magistrálu jsme absolvovali v prvním letošním termínu a nemáme jinou možnost než uznat, že se v nás z toho netradičního putování natrvalo uložily nezapomenutelné zážitky a vzpomínky, které každým dnem za znění chytlavé melodie "Džin-Džin-Čingischán" dozrávají jako výborné vínko, ... nebo vodka ;-)? V rámci celkového hodnocení dovolené můžeme říci, že naše očekávání se naplnila, v mnoha případech dokonce na 125%, ale pojďme pěkně popořadě ... od začátku v Moskvě. Ruský vláček si svou povinnost vystartovat z jedné z moskevských železničních stanic splnil na minutku přesně, za oknem se rozpoutalo březové šílenství a úspěšnost odolání blahodárným účinkům opojné ruské vodky konvergovalo v kupé okupovaných naším zájezdem k nule. Volné chvíle ve vlaku (a že o ně nebyla nouze) jsme si vyplňovali čtením knížek, budováním nových družeb a spánkem. Po více než třech dnech naložených v ruských vozech a vodce padly vhod dva příjemně strávené dny u Bajkalského jezera. Odtud to bylo už jen na zhruba 36 hodinový skok do Mongolska, s přestávkou na rusko - mongolských hranicích, kde nám v příjemně vyhřátých vozech dělali společnost přítulní komáři.Nejsilnější dojem v nás zanechalo Mongolsko, které se ve skutečnosti ukázalo jako velmi zajímavá země s nádhernou přírodou, národním parkem. Poslední třetinu naší pouti si čínský vlak uhryzával už z kolejnic s normálním rozchodem a síť železničních tunelů vybudovaná v kopcích před Pekingem stála zato. Poslední dva dny jsme strávili ve výjimečné společnosti čínského jídla - seriózního i potvůrek, zakázaného města a čínské zdi (sice s viditelností max. do 3 metrů, ale tím se také ne všichni mohou pochlubit ;-)), udělali jsme ještě pár posledních fotek, na kterých mezi drobnými Číňany vypadáme jako v nadměrné velikosti a podhledu na letiště. Ej, bylo by věru ještě o čem psát, nebudeme to už však natahovat a v naivní domněnce, že se až sem aspoň nějaká ochotná čtenářská duše dostala, přejdeme konečně k závěru, kde vyjadřujeme obrovskou vděčnost našemu průvodci - sympatickému Martinovi, který je bezpochyby poutavý a talentovaný a jehož prostřednictvím jsme se dozvěděli nejen množství historicko-politicko-sociologických faktů, ale i zajímavých a netuctových informací o trojici zemí Rusko-Mongolsko-Čína, a díky kterému šlo vše jako po másle , ... nebo po vodce ;-). Díky! ... i za super typ na čtení :-). Naše očekávání se naplaníla, v mnohých případech dokonce na 125%.

Martina a Juro

Čti více

Transsibiřská magistrála - urcite doporucuju vsem co chteji hodne zazit

Na uvod strucne konstatovani, super a neco nezapomenutelne. Dlouha cesta vlakem muze strasit, ale je to zazitek. Zastavky uprostred niceho, nocna prohlidka mesta kde zrovna stojite, drobny stres z casovych limitu pri zastavkach a nutnosti nastupit (vlak nepocka jako objednany autobus nebo taxi), cerstve jidlo primo na nastupisti, sprcha po dvou dnech na jine stanici, atd atd. Vsechno s usmevem a v dobre parte lidi je neco na co budete vzpominat hodno dlouho (kdyz uz ne cely zivot). Tohle je jenom zacatek, zazitky v jednotlivych mistech - Irkutsk, Bajkal, Ulambathar, Peking jsou dalsim duvodem proc tuhle cestu podniknout. Vsude se da doletet letadlem, ale bez toho cestovani vlakem by to asi nebylo ono. Jak jinak by se clovek naucil ze delka cekani je velmi relativni a po nejake dobe prohlasoval ze tady budeme cekat JENOM dve hodinky. Proste cas plyne trochu jinak a to nejom diky tomu ze vlak dodrzuje moskevsky cas az do okamziku prekroceni Mongolske hranice (co na tom ze je tam o 4 hodiny vic). A k tem zastavkam, koupel v Bajkalu kde voda ma 7 stupnu je opravdu pro silne povahy, ale kdo nezkusi, neuveri. Projizdka na konich mongolskou plani, nocovani v jurte a tradicni mongolska kuchyne jsou dalsi stripky do mozajky zazitku. Vse je zavrsene navstevou Zakazaneho mesta a Cinske zdi v Pekingu, ale to je uz jenom bombonek na dortu. Tohle vsechno pekne doprovazene a komentovane Martinem a samozrejme (vzdyt je to hodne v Rusku) vodkou. Urcite doporucuju vsem co chteji hodne zazit, hodne si odpocinout a hodne dobre se bavit. Miroslav

Čti více

Transsibiřská magistrála - už dnes se těším na další zájezd se SNEM!

V tomto roce jsem se zúčastnila poznávacího zájezdu do Mongolska s návštěvou Bajkalská jezera v Rusku, podotýkám bez problémů a to jako 70+ ročná. Všichni účastníci byli podstatně mladší. Co všechno jsme podnikali? Koupali jsme se v Bajkalském jezeru v +5 stupňové vodě. Treking a jízda na koních po stepi vystřídaly celodenní túry po městech Irkutsk, Ulánbátaru a okolí. Při návštěvě Čingischánovi sochy v nadživotní velikosti bylo potřeba překonat nejméně 300 schodů, taktéž při návštěvě památníku v Ulánbátaru. Díky mé fyzické kondici jsem tu námahu zvládla bez potíží, což se nedá říct o všech mnohem mladších účastnících. Z toho jsem vyvodila, že mládí nebo stáří, to není jen počet odžitých let, ale především zdraví a fyzickou kondici, co spolu nakonec souvisí. Někteří lidé se snaží oddálit proces stárnutí používáním drahých krémů, botoxu, liftingu. Je snad tvar bez vrásek důkazem mládí? Podle mě je to především dobrá kondice, schopnost dohnat tramvaj, přičemž předběhnout i mládež. Mít na to, porovnat si své síly s mladými ročníky, to je tajemství věčného mládí a stáří se stane pouze číslem, navzdory pár vráskám kolem očí. Už dnes se těším na další zájezd se SNEM! Marcela Smolková

Čti více

Transsibiřská magistrála - dali bychom si tu cestu ještě jednou!

Až dva týdny po návratu nám došlo, jakou perfektní cestu s perfektními lidmi a perfektním průvodcem Markem jsme procestovali. Rusko je obrovské, a přes téměř neměnící se zemi za oknem vlaku, nádherné. Bajkal je opravdu křišťálově čistý s překrásnou přírodou kolem, připomínající tu naši. A pokud si chcete pořádně odpočinout od uspěchaného světa, tak jeďte do Mongolska, je tam klid a krása, kterou najdete už jen zřídka. Ten rozdíl pocítíte, když na závěr cesty dorazíte do Pekingu plného ruchu a života. Dali bychom si tu cestu ještě jednou! Jarka, Pavla, Maruška a Zuzka

Čti více

Transsibiřská magistrála - bylo to krásné, viděli jsme opravdu hodně

Dobrý den,
Po návratu ze zájezdu transsibiřská magistrála bych chtěla poděkovat za dobře připravený zájezd. Poděkování průvodkyni Janě, které se o nás výborně starala, byla ochotná a milá.
Bylo to krásné, viděli jsme opravdu hodně, cesta vlakem byla tak pohodová, že se nám ani nechtělo v Irkutsku vystupovat. Mongolsko nás nadchlo, škoda, že se v horách středisko mění v turistický region. Baterky a čelovky jsme nepotřebovali, všude plné osvětlení, to je daň za turistiku. Škoda jen té Číny, cesta tam trvá 33 hodin a pak jen jeden plný den nestačí na to, abychom město stačili trochu poznat a absorvovat atmosféru města. Bylo to celé fajn.
S pozdravem
Hošnová

Čti více

Cesta vlakem na Bajkal

Nasedáme. Vlak Rossija odjíždí přesně. To, co jsme potřebovali jsme již nakoupili. Vodka, sýry, slanina a chléb. Tedy jen to základní. Ostatní kupovat nemusíme, dokoupíme cestou na stanicích, nebo si dáme boršč nebo soljanku v restauračním voze. Lístky jsou na konkrétní místo, ale i tak se do  našeho kupé vejde celý náš zájezd, seznamujeme se, společně ochutnáme místní komodity - pevné i tekuté a hrajeme karty. Dovolená začíná. Podíváme z okna a vidíme všude jen zelenou, břízy, dřeviny, břízy a zase zelenou ... je to super. Jedeme ve vlaku, ale čas se zastavil. Zastavil na chvíli, kterou trávíme už s přáteli i jinými zvědavými cestujícími. Američan, Rus, Němec a Slovák..začína to jak v socialistickém vtipu, ale opravdu sdílíme tytéž problémy. Moskvu už máme za zády a naší starou Evropu už také. 1777-tý kilometr nás od ní oddělil. Za zády už máme tedy i Volhu a Ural. Odpoledne jsme v Novosibirsku. Před námi jsou ještě dvě necelé noci a více než 2300 km. Právě jsme zastavili na železniční stanici Irkutsk. V této oblasti u Bajkalu se těží nejvíce dřeva na světě. Nad severní hranicí Bajkalu pramení řeka Lena, ale my máme namířeno přímo k Bajkalu. Jasně, že se jdeme vykoupat ... 4° C jsou výzvou. Už sedíme v našem malebném hotýlku Terema nad Bajkalským jezerem. Západ slunce, neuvěřitelná krása. Pojídáme boršč, syrové omuly s cibulí a citronem, jikry z lososa a k tomu pivo.

Čti více

Mongolsko

S Bajkalem jsme se rozloučili, vlastně on s námi, krásným výhledem na Chamardabanské hory..momentálně jsme překročili mongolské hranice. Jsme v Suxbataru. Do Ulanbataru nás transmongolský vlak přiveze zítra brzy ráno a už se těšíme, jak se před stanicí napijeme čerstvě nadojeného kumysu, čekají nás krásné tři dny. Zajezdíme  si na koníkovi Převalském, zastřílíme si z luku, podřežeme berana a necháme si ho ugrilovat. Mongolské hranice – celkem jsme se zapotili při čekání na pasovou celní a antidrogovu kontrolu, klima vypnutá, větrání nemožné, vzduch stojí, vodka už nám nechutná a pivo je teplé ...i toto je část cesty.. Venku je 19: 45 hod. a je 31° C. Ve vzduchu už je cítit kumys a koně. Jsme v zemi, kde dávají dobrou noc dávají sokoly, všude jsou jen koně a jaci. 

Čti více

Čína z vlaku

Pust Gobi je za námi, v noci jsme překonali mongolsko-čínské hranice. Vyměnili nám podvozek za užší a venkovní teplotu za jestě vyšš. Po této namáhavé proceduře při stojícím vzduchu nás konečně na hodinku pustili ven. Dokoupili jsme Tsongtao a Yangjingbeer, nějaké to ovoce a noodle soup a uložili se ke spánku. V Pekingu končíme cestu vlakem po Transsibiřské a transmongolské magistrále. Shodli jsme se na tom, že vlak nám bude chybět. Do našich postelí doma budeme muset nainstalovat program železničních tónů a otřesů železničních pražců, abychom dokázali usnout. Na pekingské ulici Wangfujing jsme vyzkoušeli možné i nemožné, hady, štíry, tarantule i beraní penis, ovoce, rýži a různé druhy masa i nemasa na všelijaké způsoby, voňavé, smradlavé, chutné i nechutné.  Snědli a ochutnali jsme všechno, co nesnědlo nás, nebo co nestihlo před čínskými kuchaři utéct. Momentalne směřujeme na Padaling, do obce, kde se nachází zachovalá část Velké čínské zdi z dynastie Ming. Prošli jsme branami Zakázaného města, přes které kdysi mohl chodit jen císař. Prohlédli jsme si sbírky artefaktů, které Čankajšek nestihl odvést na Taiwan.  Dnes nás čeká ještě čajový obřad na rozloučení.  

Čti více
Velká čínská zeď

Velká čínská zeď

Velká čínská zeď je starý systém opevnění táhnoucí se napříč severní Čínou. Dnešní podoba zdi byla vybudována za dynastie Ming v době od konce 14. do začátku 17. století. Jejím účelem bylo chránit Čínu před mongolskými nájezdy. Celková délka zdi dnes činí 8851 km. Poblíž Pekingu byly při budování Velké zdi používány vápencové kameny, jinde žula a pálené cihly, v závislosti na místních zdrojích. Velká zeď zpravidla probíhá v obtížně prostupném terénu po hřebenech hor. Parametry stavby se různí - opevnění z mingské doby má u paty šířku kolem 7 až 8 metrů, v koruně kolem 5 metrů a dosahuje výšky 6 až 10 metrů. Uvnitř zdi se nacházejí spojovací chodby a skladovací prostory. Každých několik set metrů je zeď zesílena věžemi, které sloužily jako pozorovací a signální stanoviště, skladiště zbraní a v případě nutnosti i jako útočiště obránců. Celkový počet věží se odhaduje na 25 000.

Čti více
Peking, Čína

Zakázané město, Peking

Komplex budov vybudovaných v Pekingu za vlády dynastie Ming. Palácový komplex je na seznamu UNESCO jako největší a nejzachovalejší palácový komplex na světě. Město bylo domovem 24 císařů dvou dynastií – Ming a Čching. Stavba trvala 14 let a vyžádala si práci více než miliónu dělníků. Bylo sídlem císařů od 15. století, kdy jej císař Jung-le nechal postavit. Celkem bylo na území Zakázaného města vystavěno kolem 800 budov a spolu s rozlehlými zahradami tvoří uzavřený celek o rozloze 720 000 m².

Čti více
Rusko - Moskva

Moskva

Počátky města sahají až do 12. století. Megalopole nejseverněji na světě s ikonickým Rudým náměstím, Kremlem a chrámem Vasila Blaženého. Skládá se ze 12 okrsků a je téměř samostatným subjektem v Ruské federaci.

Čti více
Rusko - Bajkalské jezero

Bajkalské jezero

Jedná se o nejhlubší a zároveň nejstarší jezero světa a zároveň o druhé největší v Ruské federaci, po Kaspickém moři. Udává se, že je zde uložena 1/5 zásob sladké povrchové vody.

Čti více
Mongolsko, Ulanbatar

Ulánbátar

Hlavní město Mongolska, leží v severovýchodní části země v údolí řeky Túl a na úpatí horského masivu Bogd úl. Je to nejchladnější hlavní město světa s velmi drsným, vnitrozemským podnebím. Dříve se město jmenovalo Urga, dnešní název Ulánbátar získalo až ve 20. letech 20. století. Ulánbátar znamená v překladu „rudý bohatýr“ a uctívá památku mongolského revolucionáře Süchbátara. Zajímavostí je, že se jedná pravděpodobně o nejchladnější hlavní město na světě, kdy průměrná teplota zůstává po 6 měsíců v roce pod bodem mrazu.

Čti více

Máte předběžný zájem o tento zájezd? Budeme Vás kontaktovat, rádi zodpovíme všechny Vaše dotazy a zašleme kalkulaci zájezdu na Váš email.







Povinné pole

Formulář byl odeslán, děkujeme.

Mohlo by Vás zajímat:

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Více informací