Pozorování goril ve Volcano národním parku

Poznávací zájezdy do Rwandy

• poznávací zájezdy do Rwandy plné zážitků s garancí realizace zájezdů i v roce 2024

• horské gorily, národní park Nyungwe forest, Butare

• spojení s Burundi a Ugandou

• jsme tu pro Vás od roku 1993, využijte naše zkušenosti s aktivní dovolenou s našimi špičkovými českými průvodci

• nejlepší poměr mezi kvalitními službami a cenou

Tel.: 224 250 138, 608 482 877   |   Email: cksen@cksen.cz

Zájezdy do Rwandy se slevouReference klientůZážitky ze zájezdůTOP místa zájezdůFotogalerieTuristický průvodce
Začíná magická hodinka s gorilami ve Volcano národním parku

Burundi, Rwanda, Uganda - jsem jedním slovem nadšená!

V sobotu jsem se vrátila z třítýdenní cesty po Východní Africe (Burundi, Rwanda, Uganda, Keňa a Tanzánie) a jsem jedním slovem nadšená! Proč? Jsou to nádherné země, které si nezaslouží časté předsudky a převažující negativní mediální obraz prezentovaný Západem. Mně se celá Východní Afrika líbila, ale musím přiznat, že jsem se nečekaně a hluboce zamilovala do Rwandy. Tam se určitě vrátím. Co je na Rwandě tak výjimečné? Pro mne vše. Krása země, deštného pralesa, vulkány, čajové plantáže, všude obdělávaná půda, čistota…věděli jste, že jsou zde zakázané igelitky a každou sobotu celá země uklízí? Je to vidět :) Vysmátí a přívětiví lidé, kteří stále na něčem pracují, a kteří mi dali naději, že se z té nedávné hrůzy dokázali vzpamatovat a pohnout se dopředu, což nesmírně obdivuji; no a v neposlední řadě úžasné setkání s horskými gorilami- jeden z nejúžasnějších zážitků v mém životě. Velmi se mi líbily i ugandské zelené savany, samozřejmě i Masai Mara rezervace v Keni (netušila jsem, že ty savany jsou až tak obrovské) a velmi se mi líbil i Lake Nakuru National Park (kompaktnější a zelenější savana, plus lesy, vodopády, jezero Nakuru a navíc zvěř, kterou jsme neviděli v Masai Mare-nosorožci, pelikáni, plameňáci). Dále jsme měli štěstí vidět v přímém přenosu slony, pštrosy, buvoly, mrchožrouty, zebry, pakoně, všelijaké antilopy, hrochy. No a sladký Zanzibar-skvělý odpočinek na závěr. Organizačně a zážitkově opět výborně zvládnutý zajezd. A k tomu všemu výborní průvodci Robert a Martin.
Michaela Baláková

Objevte s CK SEN tu pravou Afriku

Burundi, Rwanda, Uganda a Kongo - výlet převýšil moje očekávání

Návštěva tohoto města Goma v Kongu ve mně nechala hluboký zážitek o tom, jak může vypadat město v tomto století = prach, špína, hustá atmosféra z předvolebního meetingu kandidujícího prezidenta, respekt před lidmi, kteří se na vás nechápavě dívají, co tady děláte, co v jejich krajině chcete, proč jste právě tady… vždyť sem nepatříte… Tady zažijete adrenalin, jiný pohled na život, na svět. Tento výlet převýšil moje očekávání z Gomy. Milan

Gorila gorila gorila

Tak jsme tady. V srdci černé AFRIKY, tam, kam se opravdu nejezdí... Po třech dnech celodenního přejezdu naším džípem jsme přejeli z Doualy až na hranici země, před kterou všichni varují… a vstoupili jsme dovnitř. S celníky v pasujících uniformách jsme si dali Castel a pokračovali jsme dále na jih. Pramicí, kterou naleznete už pouze tady, jsme přejeli dvě obrovské řeky, v Nole koupili diamanty, v HakhaHamblo opici, 4x zapadli, 3x měnili kolo, nebo toho bylo víc? Asfalt jsem už neviděl 4 dny, ani stopa. Dnes byl jeden z těch dnů!!!! Viděli jsme gorily. Makumba s hnědými vlasy a šedou srstí je hlavou 11 členné rodiny. Tady v Dzanga Sangha mají navíc 3000 goril nížinných. No pouze tyto jsou habituované na přítomnost lidí. Žádní ale žádní turisté. Vždyť přechodem, kterým jsme přišli, přešlo za cely rok 12 turistů a to většina byli Lékaři bez hranic a pracovníci WWF. Toto konkuruje Khordofanu. Všichni jsme v pořádku, bez jakýchkoliv problémů a srdečně zdravíme domů. Mobilní signál nefunguje a tak nás omluvte. Jako první chceme přejít džunglí do Konga. Prý se to nedá. Naše Slovensko / Česko / Francouzská expedice se však chce dostat do džungle ještě hlouběji, tam kde už ani WWF nechodí, ...a to je na straně Konga. Gorily jsme si vychutnali a byly úžasné, byli jsme od nich na 2 metry. Na večer se jdeme podívat na Američana, který zde s Pygmeji žije 20 let. Je to bílý pigmej a zřejmě ještě bláznivější než my. Všechny cestovatele zdravím ještě jednou. Je to bomba pro cestovatelské fajnšmekry.

Rwanda - visuté mosty v korunách stromů

Po krátkém oddechu v Bujumbuře u jezera Tanganyika, které je druhým největším jezerem na světě co se týče objemu a hloubky vody, vyrážíme do Rwandy. Přicházíme na hranici a pomalým africkým tempem získáváme razítko do pasu, abychom mohli opustit Burundi. Na rwandské hranici nás čeká ještě důkladná kontrola zavazadel - hledají se igelitky, se kterými do Rwandy vstoupit nemůžeme. Už deset let totiž platí přísný zákaz používání plastových tašek v zemi, což je výborný nápad a postupně se rozšiřuje i do okolních krajin. Procházíme nádhernou hornatou krajinou, opět míjíme políčka s kávovníky a čajovníky  Po několika desítkách kilometrů vcházíme do národního parku a malá políčka vystřídá neprůchodná džungle. Hned při vstupu nás přivítá malá antilopa a vedle cesty se promenádují rodiny horských opic s bílými vousy. Vůbec nejsou plaché a při focení doslova pózují. Na druhý den ráno vyrážíme kolem políček, kde se právě ve velkém sbírají čajové lístky. Strmými stezkami přecházíme spolu s místním průvodcem a dozvídáme se zajímavé informace o zvířatech a rostlinách, které se na chráněném území nacházejí. Je možné spatřit až 13 druhů primátů, spolu až 85 druhů savců, stovky druhů ptáků a množství jiných zvířat, stromů, lián, keřů či květin včetně orchidejí. Cílem naší túry jsou však tři visuté mosty v korunách stromů. První má 45, druhý 90 a třetí 20 metrů délku a v nejvyšším bodě jsme přibližně 75 metrů nad zemí. Neskutečné dobrodružství a výhledy na džungli. Cestou zpět ještě potkáváme skupinu modrých opic a pomalu se vracíme zpět do hotelu na oběd. Odpoledne nás čeká stopování guarez, zajímavých opic černé barvy s dlouhatánskými bílými licousy. Mezi guarezy se sem tam zamíchá i kočkodan mana, snadno rozeznatelný podle bílého nosu .Po cestě zpět se zastavíme ve vesničce pod hotelem a vykouzlíme široké úsměvy na tvářích místních obyvatel. Největší zájem o nás mají děti. Perfektní nálada a nespoutaná radost panují na obou stranách. Nadšení a plní ulovených zážitků se vracíme do lodge a začínáme se těšit na další krásné chvíle strávené v této neuvěřitelné zemi v srdci Afriky.

Burundi, Rwanda, Uganda

Po ranní očistě vyrážíme do džungle. Za posledními domečky vstupujeme do nádherné a bujné vegetace. Nevíme, jak dlouho budeme šlapat, ale nikomu to nevadí a užíváme si absolutní divočiny. Po jeden a půl hodině chůze přicházíme na místo, kde odkládáme všechny věci. Posledních 200 metrů pak kráčíme na lehko. Zastavíme se na malé mýtince, kam se pomalu blíží rodinka, na kterou jsme se přišli do Rwandy podívat. Horské gorily neuvidíte nikde jinde, jen v pohoří Virunga, ve trojuhelníku mezi Ugandou, Demokratickým Kongem a Rwandou. Žije jich posledních 600 kusů. Trávíme přesně jednu hodinu s těmito něžnými obry. My se nemůžeme přiblížit na méně než 7 metrů, ale když se přiblíží gorila k nám, musíme si ten moment vychutnat. Mláďata si hrají s našimi tkaničkami od bot a stříbrohřbetý samec nás sleduje ze stínu lobélie. Celá skupina se chová, jako bychom tady ani nebyli. Hodina ubíhá neuvěřitelně rychle. Necháváme rodinu Amahoro (v místním jazyku Amahoro znamená pokoj, vyrovnanost) na jejich oblíbenémýtině a scházíme kopcem dolů. Nikdo nemluví a v tichosti se všichni snažíme zpracovat tohle jedinečné setkání a dokonalý zážitek.

Rwanda - nejkrásnější vyhlídkové projížďky

Bujumbura - hlavní město Burundi na břehu jezera Tanganyika. Jedna z nejchudších zemí světa, kde jsme se ocitli v oáze hotelu na pískové pláži. Při jízdě podél jezera se nám ukázala rodinka hrochů,   kráčející podél cesty. Přejezd do Rwandy a jejího Národního parku Nyungwe byl úchvatný. Vesničky, obyčejný život. Neuvěřili byste, kolik banánů se dá naložit na jedno kolo a jakou rychlostí se na naloženém kole dá jet dolů z kopce. Nyungwe Forest je národní park, který chrání největší neporušený kus pralesa v centrální Africe. My jsme se byli projít v korunách stromů, cca 70m nad zemí a pak hledat opice jménem guerézy angolské. Krásná, černobílá opice se zajímavým životem. Další den jsme se vydali na nejkrásnější vyhlídkové projížďky na světě. Zapomeňte na Great Ocean Road v Melbourne, zapomeňte na Chapman 's Peak Drive v Kapském Městě. Zde je nádherná jízda kolem jezera Kivu, fjordy, hory, červená hlína, čistá krajina a usměvavé černošky. Dokonalá krajina, kterou museli bohové dlouho modelovat. Čajové a kávové plantáže, banánovníky, cesty a vesničky na hřebeni 2.500m vysokých hor. Neuvěřitelné. K tomu i zážitky typu nehoda a zničený blatník, kterou řešila rwandská armáda. Pozorovat je při "ostré akci" bylo zajímavé. Dnes jsme se motali (doslova) po Gisenyi. Příhraničním městečku na hranici s D.R.Kongo. Prošli jsme se tržnicí, kde jsme vzbudily zájem místních. Lidé jsou zde nezkaženi a rádi se fotí. Na pivu nás zastihl déšť, který nás donutil ochutnat v místním nočním klubu lokální kuchyni. Malá i velká hranice s Kongem byla celkem rušná. Tady jsme to zakončili, vrátili se do našeho hotelu na pláži a nyní čekáme na večeři při vínku. Zítra nás čeká jeden z vrcholů programu, gorily…

Uganda má vše, je to perla Afriky

Sedim na terase svého pokoje v Mwaya lodge, popíjím gin tonic a dole pode mnou, tam kde vytéká z Edwardova jezera přírodní kanál Kazinga se ději věci. 60 buvolů, kteří dohromady váží asi 48 000kg se rochní ve vodě, vedle nich 10 hrochů a 25 slonů. Nádherný výhled. Ráno jsme vstávali před šestou - cesty s CK SEN nejsou lehkou záležitostí, svítá a Afrika se mění každou minutku. Jsme v národním parku pojmenovaném podle matky nynější Britské královny, Queen Elisabeth National Park, a jdeme si ho vychutnat. Většina z nás už byla na mnohých safari a tak chceme vidět i tento . V Ugandě je klid, pohodička, Afrikánsky vegetík. Viděli jsme slony, stádo tak o 5 kusech , buvoli Kaferské {nejnebezpečnější zvíře}, pak stovky krásných antilop {Ugandan Kob (Kobus kob Thomasi} a nakonec pár lvů a lvice s mládětem. V džípu jsme po třech a tak máme dostatek místa a klid. Večer jsme šli do parku už po zavíračce {vybourali jsme se – taková krásná Africká příhodička s happeningem), pustili nás a tak jdeme, ale k večeru už prakticky nic nevidíme a to se člověk těšil, měl jsem hlavu vytaženou nahoru z otevřené střechy a byla mi zima, ale vydržel jsem a taky jsem polykal mušky, kterých je večer 1000násobek než přes den a najednou "srnka", něco takového to bylo, zdálo se mi a..no do háje a je to. Naše první zvíře při večerním příchodu do lodge byl leopard. Nádherný kus, samotář a my jsme měli dost času si ho vychutnat. To bylo opravdu fajn, neboť leopard je vždy dobrý úlovek na safari. Já jsem na něj čekal dlouho . Nyní oběd a následně plavba z nejmenšího jezera z "velkých jezer Africké propadliny" z Edvardova hlubokého jezera až do mělkého Georgeova jezera. Jde o jednu z nejkrásnějších {možná nejkrásnější} afrických plaveb, které může konkurovat pouze plavba po řece Chobe v Botswaně. Těšíme se.

Neuvěřitelné zážitky v Rwandě

Završení cesty po centrální Africe se podařilo. Včera jsme se plahočily pralesem pohoří Virunga, kde studovala horské gorily  Diane Fossey, známá i z filmu Gorily v mlze, kde ji ztvárnila Sigourney Weaver. I my jsme šplhali na horu Visoke, kde měla Diane svou chaloupku. My jsme šlapali za gorilími rodinami Ugenda a Agasha. Agasha je původně nazývána skupina 13 goril, nyní má však 25 členů.. Ugenda znamená "cestovatel" a tato rodina je těžko sledovatelná, protože mění stále území. Je v ní 12 členů se dvěma stříbrohřbetými samci. Strávit s těmito zvířaty hodinu, je neuvěřitelný zážitek. Když 2,5m vedle Vás leží samec a celou hodinu se na něj z takové vzdálenosti koukáte, zůstane to ve Vás. Mláďata jsou hravá a pobíhají kolem. Byli jsme také v Gomě, hlavním městě provincie Severní Kivu v Demokratické republice Kongo. Město, které je poslední rok na kraji území, kde probíhá občanská válka. Milionové město je však klidné a lidé v něm jsou i přesto, že žijí v nejchudší zemi světa usměvavý a šťastní. Přistihli jsme je například při výrobě tradičního kukuřičného piva a tvrdého alkoholu. Pár z nás se odhodlalo to i ochutnat. Pivo nic moc, plné zbytků kukuřice, ale pálenka byla přijatelná. Destilační přístroj vyroben ze dvou sudů a jednoho lavoru byl záruka kvality. Prochodili jsme město a jeho zajímavosti, pokud se to tak dá nazvat. Bylo zničeno válkou a lávou, která 40% z něj pohřbila. Město tu ale vyrostlo nanovo a žije dál. Zážitek z pošty byl úžasný. Měli dva druhy pohlednic a známky do Evropy neměli. Museli jsme je nakombinovat z lokálních s nízkou hodnotou, a to až tolik, že sotva zůstalo místo na adresu. Text jsme už řešit nemuseli, jelikož celý prostor na text byl polepen známkami ... To se může stát jen v Africe.

Na setkání s gorilou jen tak nezapomenete

Virunga – Volcanoes National park

Národní park Volcanoes je centrem pro gorily horské, které nemají stabilní teritorium, a spolu s permanentními rodinami chrání největší počet těchto ohrožených primátů. Strategická poloha, přibližně 2 hodiny jízdy od mezinárodního letiště v Kigali, z něj dělá nejpřístupnější národní park na pozorování goril na světě. Kromě goril je Národní park Volcanoes domovem kočkodanů zlatých, různých ptáků, plazů, obojživelníků a hmyzu. Zpočátku to byla malá oblast kolem sopek Karisimbi, Mikény a Visoko, která byla založena na ochranu horských goril, které čelily hrozbě vyhynutí v důsledku pytláctví. Na začátku 60. let byl park rozdělen, když Rwanda a Demokratické Kongo (Zair) získaly nezávislost, a do konce tohoto desetiletí byl park zredukován téměř na polovinu oproti své původní velikosti. V roce 1967 americká zooložka Dian Fossey, která se zabývala výzkumem horských goril v lesích Konga, utekla z nejistoty a založila svou výzkumnou stanici na místě mezi sopkami Visoko a Karisimbi. Vedla ochranářskou kampaň goril horských a získala prostředky na boj proti pytláctví v této oblasti. V roce 2005, ve snaze posílit ochranu goril a celého národního parku, představila Rwanda slavnostní program („Kwita Iziina") jmenování gorilích mláďat, který poukázal na vynikající výsledky ochranářů, pokud jde o populaci goril v tomto pohoří. Zde se také veřejnosti ukázalo, jak populace goril roste. Národní park Volcanoes je kromě horských goril, domovem kočkodanů zlatých, hyen skvrnitých, buvolů, slonů a dalších zvířat. V parku se také nachází 178 druhů ptáků včetně nejméně 29 endemitů v pohoří Rwenzori a Virunga.

Loďky na jezeře Kivu

Jezero Kivu

Jezero Kivu na západě Rwandy je obklopeno nádhernými horami a má hluboké smaragdově zelené vody na ploše 2 700 km2. Je to největší jezero Rwandy a šesté největší v Africe. Najdeme jej na hranících s Demokratickou republikou Kongo. Jeho maximální hloubka dosahuje téměř 0,5 km. Pro pohled z jiné perspektivy je možné na jezeře vyrazit na vyjížďku na lodi či v kajaku.

Rwanda - Nyungwe Forest National Park

Nyungwe Forest National Park – nachází se v jihozápadní části Rwandy, na hranicích s Burundi. Na západní straně parku leží jezero Kivu a Demokratická republika Kongo. Rozléhá se na ploše 1.020 km2 a je větší než známý Kibira National park. Leží v nadmořské výšce 1600 - 2950 m. Ročně v tomto deštném pralese napřší až 2000 mm deště a tvoří tak 2/3 vody ve Rwandě. Je to nejdůležitější místo pro udržení biodiverzity ve Rwandě. Národní park je domovem pro více než 1000 druhů živočichů na světě.

Burundi – jezero Tanganika

Jezero Tanganika – leží na hranicích Demokratické republiky Kongo, Tanzanie, Zambie a Burundi. Rozkládá se mezi masivy hor na západní straně Velké příkopové propadliny. Je to nejhlubší jezero v Africe a druhé nejhlubší na Zemi – hned po Bajkalu v Rusku. Svou rozlohou druhé největší v Africe a obsahuje nejvíce vody ze všech afrických jezer. Délka pobřeží činí 1828 km a leží v nadmořské výšce 773 m. Teplota vody na povrchu kolísá v průměru roku mezi 24°C – 26°C. Dodnes se po jezeře plaví 1200 tunová MV Liemba, původně německá válečná loď Graf von Götzen, jejíž osudy byly inspirací pro knihu a později i film ,,Africká královna“.

Pozorování goril ve Volcano národním parkuMagická hodinka s gorilami ve Rwandě Gorila horská zblízkaSetkání s horskými gorilami Na setkání s gorilou jen tak nezapomeneteLoďky na jezeře KivuČajové plantáže nedaleko Nuyngwe forestNyungwe forest - oblast známá produkcí kvalitního černého čajeČajové plantáže, Rwanda Cesta do divočinyRybáři na kanálu Kazinga v Queen ElizabethŽivot v ulicích BurundiAfrická cesta  Tradiční tance ve vesnici bývalých pytlákůVystoupení Ruhengerů představuje ochranu horských gorilMístní děti při vodních hrátkáchNávštěva místní školy V této oblasti žijí stále tradičněTradiční africké kmenyŠkoláci ve Rwandě

Vydejte se s CK SEN na exotickou dovolenou do Rwandy, země horských goril, které se výstižně přezdívá „země tisíce kopců“. Země se špatným renomé, které si vůbec nezaslouží. Bezpečná, malá a jedinečná krajina, kde najdete 4 000 metrů vysoké hory, hustou džungli, opice a tajemná rovníková jezera. Na treku vašeho života v srdci Afriky zažijete fantastické setkání tváří v tvář horským gorilám. Využijte naše zkušenosti na poznávací zájezdy již od roku 1993, s komfortním servisem a pod vedením špičkových českých průvodců.

Pojeďte s námi navštívit Burundi, Rwanda, Uganda  a zbavte se předsudků, které k těmto zemím máme. Zaplavte si v jezeře Kivu a dejte si doušek Shirazu v bazénu s výhledem na džungli. Vnořte se do džungle, trekujte na úpatí sopek a podívejte se do očí horské gorile – kdo by tohle nechtěl zažít? Čeká vás nezapomenutelná cesta s výborným ubytováním a zážitky na celý život.