Jen jeden motor – Letadla mohou dobře létat pouze s jedním motorem. Selhání motoru uprostřed letu zní jako začátek noční můry jako vystřižené z dokumentu Letecké katastrofy. Ale není tomu tak, komerční letadla mohou létat pouze s jedním motorem a mají dostatek času najít záložní letiště.
Dírka v okénku – Divíte se, proč má okénko u vašeho sedadla maličkou dírku? Ta je ve skutečnosti velmi důležitá. Drobná dírka v oknech letadla se nazývá „vypouštěcí díra“ a slouží zásadnímu účelu. Okna letadla mají obvykle tři skla a odvzdušňovací otvor vyrovnává tlak vzduchu mezi kabinou a mezerou mezi vrstvami oken. Bez ní by diferenční tlak ve vysokých nadmořských výškách mohl namáhat a potenciálně poškodit střední sklo, které slouží jako záloha pro krajní okno.
Kyslík na čtvrt hodiny – Kyslíkové masky vám poskytnou 15 minut vzduchu. Často výrazně žluté masky pro cestující, které spadnou v případě změny tlaku kabiny, mají kyslík asi na 12 až 15 minut. I když se to může zdát jako krátká doba, na nouzový sestup je to víc než dost. Piloti na druhou stranu mají samostatný kyslíkový systém, které vydrží ještě o něco déle.
Otrava nemožná – Piloti nikdy nejedí na témže letu stejné jídlo. Pokud pilot sní jídlo a není schopen plnit své povinnosti, druhý pilot převezme kontrolu nad letadlem. Tím se eliminuje potenciální možnost otravy jídlem a následná indispozice u obou pilotů najednou.
Nejkratší let světa – Pro všechny ty, kteří nepotřebují trávit na palubě letadla příliš času, by byl jistě ideální tento - nejkratší let na světě, který trvá méně než 2 minuty, je provozován mezi skotskými Westray a Papa Westray. Pokud je proudění větru správné, mohou cestující mezi těmito cíli proletět dokonce za pouhých 47 sekund.
Zhasnout světla – Proč zhasínají světla během vzletu a přistání? Jedna z věcí, která každého cestujícího nejvíce udiví, je, že během vzletu a přistání jsou vnitřní světla letadla vypnutá. Všimli jste si toho někdy? Mnoho lidí věří se, že se to dělá proto, aby motorům nebyl zbytečně ubírán výkon, ale není tomu tak. Pravdou je, že jsou vypnuté, aby v případě, že se něco pokazí a pasažéři museli opustit palubu, byly oči přizpůsobeny přirozenému světlu venku. Proto posádka navíc při každém vzletu a přistání žádá, aby měli cestující na všech oknech vytaženou sluneční clonu.